In het kader van de vigerende kwaliteitseisen heeft Galini zich per 1 juni 2018 aangesloten bij de beroepsregeling van AN-i, arbeidsrechtspecialisten, omdat de visie en de werkwijze van Galini het beste aansluiten bij de werkwijze van deze onafhankelijke beroepsinstantie.
Indien u opmerkingen of klachten heeft m.b.t. de dienstverlening van Galini, kunt u hiervoor altijd met ons contact opnemen. Wij zullen binnen 4 werkdagen reageren.
Mochten uw klachten niet naar genoegen zijn opgelost, dan kunt u bij een onafhankelijke derde schriftelijk uw klacht kenbaar maken. Galini is hiervoor aangesloten bij AN-i. Zie www.beroepsregeling.nl.
De volledige klachtenprocedure vindt u op deze site.
De belangrijkste aspecten van de regeling staan hieronder samengevat.
Als cursist of opdrachtgever hebt u de mogelijkheid om in beroep te gaan tegen de uitkomst uit het overleg na uw melding, de uitkomst van de behandeling van de klacht of anderszins. Daarvoor geldt de beroepsregeling van AN-I, die als onafhankelijke partij uw beroep onderzoekt en daarover een bindend advies geeft.
De ontvangst van de klacht wordt binnen 5 werkdagen aan u bevestigd en aan de deelnemer bekendgemaakt.
Een klachtencommissie die wordt aangesteld door de AN-i onderzoekt de ingediende klacht. Beide partijen worden gehoord. Verder staat het de klachtencommissie vrij al die informatie in te winnen die nodig is om tot een oordeel te kunnen komen.
Een klacht zal altijd vertrouwelijk behandeld worden.
Op de klacht moet binnen 4 weken worden gereageerd.
Beide partijen worden op de hoogte gehouden van de voortgang van het proces. Mocht er een langere periode nodig zijn om onderzoek te doen, dan moet het uitstel worden toegelicht en tevens dient er dan een indicatie te worden gegeven wanneer men verwacht uitsluitsel te kunnen geven.
De uitspraak van de klachtencommissie is bindend voor het instituut; eventuele consequenties worden door het instituut zo snel mogelijk afgehandeld.
Het in de procedure gestelde laat onverlet de mogelijkheid een klacht in te dienen bij de civiele rechter en/of de overige bevoegde organen.
Klachten en de wijze van afhandeling worden geregistreerd en voor de duur van vastgestelde termijnen bewaard.